Trustpilot

Handelsbetingelser

Generelle oplysninger

 

Virksomhedens juridiske navn: HOS NØRGAARD
CVR-nr. 41978643
Adresse Aalborgvej 303, 9362 Gandrup
Mailadresse [email protected]

Telefonnummer +45 22 55 89 66

 

Bestilling
 

Varen bestilles online via www.hosnørgaard.dk

Ved bestilling angives navn, adresse, e-mailadresse, telefonnummer og kontooplysninger. 
Ved gennemført bestilling vil ordrebekræftelsen blive sendt pr. e-mail, til den e-mail-adresse, som du angiver i forbindelse med bestillingen. Vær derfor opmærksom på om disse oplysninger er korrekte.  

Vi forbeholder os retten til at ændre vilkår og betingelser uden forudgående varsel overfor dig. Den version af vilkårene, som gælder for din bestilling, vil være den der fremgår af hosnorgaard.dk på det tidspunkt, hvor du afgiver din bestilling. 
Du skal godkende og acceptere vores vilkår og betingelser, før du handle på webshoppen.

Når du har placeret en ordre vil du modtage en ordrebekræftelse på dit køb via e-mail. Vi anbefaler, at du gemmer denne email.  
Vi forbeholder os ret til at annullere aftalen om køb i en af de følgende situationer uden at være ansvarlige for erstatning eller andre omkostninger:

- Der opstår en utilsigtet fejl på hjemmesiden, f.eks. en betalingsfejl, prisfejl, oversolgte varer el. lignende.
- Dine betalingsoplysninger er ikke korrekte eller kan ikke verificeres.
- Din bestilling er afgivet med det formål at begå bedrageri mv. eller afgivet i forbindelse med en strafbar handling eller anden ulovlig aktivitet.

I tilfælde af en utilsigtet fejl på hjemmesiden, der gør at vi ikke kan lave en fyldestgørende levering af din ordre vil vi altid kontakte dig direkte inden afsendelse af din ordre.

Ved bestilling spærres beløbet på konto, men det hæves først når vi er sikre på, at hele din ordre er i orden og der laves faktura. Din betaling vil først blive trukket på den valgte betalingsmetode, når dine varer forlader vores lager. 

Du har altid ret til at fortryde dit køb inden for 14 dage fra det tidspunkt, hvor du har modtaget dine varer, som er uddybet i afsnittet ”Fortrydelsesret”.
 
Betaling

 

I HOS NØRGAARD's webshop betaler du sikkert og kan benytte følgende betalingsmetoder:
 

Visa/dankort, Visa, Visa debit, Mastercard og Mastercard debit

 

Vi tager ikke kortgebyrer. Samtlige kortoplysninger bliver krypteret med en såkaldte SSL (Secure Socket Layer) protokol. Dette betyder, at uvedkommende ikke kan se dine kontoinformationer, og kun PBS kan tyde dem.


Alle priser er pålagt dansk moms på 25%. Priserne er angivet uden fragt.

Alle ordrebekræftelser indgås på dansk og der afregnes ligeledes i danske kroner (DKK)

 

Beløbet hæves først på dit kort, når varen afsendes.  

 

Levering og Fragt

 

Vi bestræber os på at afsende alle ordre fra dag til dag, men der kan gå 1-5 hverdage før du modtager din ordre. Forudbestillinger/Pre-order har ekstra leveringstid. 

Varer bestilt på hosnørgaard.dk leveres med DAO til pakkeshops i hele Danmark, PostNord pakkeshops- samt PostNord hjemmelevering eller du kan afhentning i vores showroom, som er åbent efter aftale, samt alle lørdage.

Vi sender desværre ikke ordre uden for Danmark.

Når du bestiller afhentning i pakkeshops har du altid mulighed for selv at vælge den pakkeshop, der er nærmest dig, du kan også benytte dig af hjemmelevering eller afhentning i vores showroom. 
Alle vores varer sendes som pakkepost. Dette gør det muligt at spore pakken, hvis der skulle opstå problemer undervejs. Der opnås fri fragt på pakkeshop-levering for ordre over 6
00 kr.

 

Ved modtagelse bedes du kontrollere pakkens indhold. Hvis pakken og/eller indholdet er beskadiget, bedes du straks tage kontakt til vores Kundeservice eller transportøren. Ønsker du at klage over eventuelle fejl og mangler skal du informere os om det. Læs mere under afsnittet Reklamation. 
 

Leveringstid er 2-5 hverdage, ved levering med DAO og PostNord.  Så snart du modtager din faktura på mail, så ligger din ordre klar til afhentning i showroomet.
 

I tilfælde af forsinkelser, restordre eller udsolgte varer, vil vi hurtigst muligt informere dig herom.

 

Fortrydelsesret

 

Som forbruger har du 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.  
 
Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i én ordre, men de leveres enkeltvist, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare.

 

Fristen indebærer, at du har 14 dage fra modtagelsen til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb. Du skal sende en mail til ([email protected]) og derefter benytte fortrydelsesformularen som du finder her.
Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked.

 

Fortrydelse af en del af købet

 

Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre.

Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en dit køb.

 

Returnering


Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os.
Du skal selv betale for at pakken returneres, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten.
Du har, som kunde, det fulde ansvar for de returnerede varer, indtil de er tilbage fysisk HOS NØRGAARD.

Det vil sige, at du hæfter for bortkommelse og tab af pakker, der ikke ankommer til vores adresse.

Vi anbefaler derfor, at du altid sender med Track & Trace, så pakken kan spores.
Vi tager ikke imod pakker der sendes til os med efterkrav.

Du er selvfølgelig også altid velkommen til at komme og aflevere pakken i vores Showroom, som holder åbent efter aftale

 

Ingen fortrydelsesret


Disse aftaler kan ikke fortrydes:

 

- Levering af varer, som er fremstillet efter dine specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg,
- Levering af varer, som må antages at blive forringet eller forældet hurtigt,
- Levering af forseglede varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnede til at blive returneret, og hvor forseglingen er blevet brudt efter leveringen,  


Varens stand, når du sender den retur


Hvis varen har mistet værdi, og det skyldes at du har brugt den på en anden måde, end hvad der var nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer, kan du kun få en del af købsbeløbet tilbage.

Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi.


Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale emballage.
Hvis den originale emballage mangler, kan det muligvis medføre en værdiforringelse af varen.)


Tilbagebetaling af købsbeløbet


Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for.

Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, dog ikke leverings og fragt omkostninger, når vi modtager din returvare.
Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet.

 

Varen sendes til:


HOS NØRGAARD

Aalborgvej 303

9362 Gandrup

 

Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen med Postnord, GLS, Bring eller lign- med mindre andet er aftalt. Vi tager ikke imod pakker på adresser, der leveres med DAO.

Du kan også fortryde købet ved at give os besked og aflevere den personligt på ovenstående adresse.

 

Reklamationsret

 

Når du handler hos os som forbruger, gælder købelovens regler for varekøb.
Det betyder, at du har reklamationsret i 24 måneder fra købsdatoen.

Det er vigtigt at du gemmer dit købsbevis.
Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.
 
Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage. Husk også at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.  


Varen sendes til:

 

HOS NØRGAARD

Aalborgvej 303

9362 Gandrup

 
Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen. Vi modtager ikke varer sendt pr. efterkrav.
Når du returnerer varen, bedes du vedlægge en detaljeret beskrivelse af problemet.  

 

Bemærk! Følgende er ikke omfattet af reklamationsretten:

Rhinstene, palietter og glimmer.

Vi anbefaler ikke at smykker købt hos NØRGAARD udsættes for vand, sæbe, håndsprit, make up, parfume og lignende- da det betragtes som misvedligehold.

Vi forbeholder os retten til at afvise en vare hvis den bærer tydelig præg af slitage eller misvedligehold.

 

Persondatapolitik

 

Vi har brug for følgende oplysninger, når du handler hos os:
Navn, adresse, tlf.nr. og mailadresse, samt de bank oplysninger du indtaster ved købet.

 

Vi registrerer og videregiver de personoplysninger, som er nødvendige for at kunne levere varen til dig.  
Vi videregiver ikke dine oplysninger til 3. part

 
Personoplysningerne registreres hos HOS NØRGAARD og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.  
Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål.

Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse.  
Den dataansvarlige på 
www.hosnørgaard.dk er (juridisk navn).


Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig.
Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du kan skrive til os på: [email protected]

 

Klageadgang

 

Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte Annette Nørgaard Larsen, Ejer af HOS NØRGAARD. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til:

 

Center for Klageløsning
Nævnenes Hus
Toldboden 2
8800 Viborg
www.forbrug.dk

 

EU-Kommissionens online klageportal kan også anvendes ved indgivelse af en klage. Det er særlig relevant, hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land. Klage indgives her - http://ec.europa.eu/odr. Ved indgivelse af en klage skal du angive vores e-mail adresse [email protected]

 

Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 02.01.2021